Košík 0 Kč

 

   

 

 



 


Slepičářův světoběžník #1: Faktory ovlivňující nákup drůbeže

Slepičářův světoběžník #1: Faktory ovlivňující nákup drůbeže

Nová studie ukázala, jaké faktory ovlivňují nákup drůbežích produktů. Cenu a množství tuku v produktu nahradily jiné alternativy.

Chcete mít pravidelný přehled o tom, co se kde šustne v drůbežím světě? Pak máte štěstí, že jste narazili na Slepičářův světoběžník. V pravidelném čase vám budeme přinášet ty nejdůležitější drůbeží aktuality a postřehy z celého světa.

 

 

 

Dnes se podíváme do Spojených států, konkrétně na univerzitu v Illinois. Tamní chytré hlavy se pustily do studie na základě průzkumu, které atributy hrají prim při nákupu slepičích vajec, masa ale i třeba kravského mléka.

Překvapivým zjištěním bylo, že lidé oproti dřívějším letům začínají spíše než cenu a (a u mléka třeba i podílu tuku) řešit, v jakých podmínkách zvíře žilo, co dostávalo ke krmení a tak dále.

Výsledky studie

Studie odhalila sedm nejdůležitějších znaků, na které dnes lidé při koupi drůbežích produktů hledí. Souhrnně z nich pramení, že se lidé více zajímají, co jí. Jak tím ovlivní své zdraví, jak životní prostřední a hlavně jak se zvířatům do jejich smrti žilo. Pojďme se na ně společně podívat.


Jaké faktory ovlivňují rozhodování zákazníků?

1. Zvířatům nebyly podávány růstové hormony.

2. K vytvoření daného produktu se nepoužily geneticky modifikované organismy.

3. Zvířata vyrostla v humánních podmínkách.

4. Zvířatům nebyla podávána antibiotika.

5. Zvířata vyrostla v prostředí volného výběhu (nebo alespoň mimo klecový chov).

6. Zvířata měla možnost pastvy.

7. Produkt nese certifikaci organického produktu.

Interpretace nade vše

První tři atributy jsou spotřebiteli vnímány jako nejdůležitější. Rozdíly panují u jednotlivých druhů výrobků. Nejméně důležitý se jeví faktor certifikace organického produktu.

Největším překvapení nastalo u prvního faktoru, na který hledí drtivá většina obyvatel u nákupu všech výrobků. Vědci se nad tímto zjištěním mírně pozastavovali. A není se čemu divit. Vždyť růstové hormony jsou ve většině zemí světa (včetně EU) zakázány. Do potravy drůbeže se přidávat nesmějí již celou řadu let.

V tomto případě ztrácejí spotřebitelé drahocenný čas, pokud na drůbežích výrobcích hledají zmínku o tom, že jejich růst nebyl podporován hormonálními látkami.

Proč organické až na posledním místě?

Nejspíš za to můžete fakt, že lidé netuší, co značka organického produktu vlastně znamená. Mnoho lidí si myslí, že organická znamená, vyrobené z ovoce nebo zeleniny. Jenže toto označení se přiřazuje například i drůbežímu masu.

Pokud uslyšíte organický nebo přírodní, můžete si za tato slova dodat ve většině případů bio (označení bio mohou nést pouze produkty, které splní zákonem stanovené podmínky). Toto označení znamená, že zvířata vyrostla v humánních podmínkách, v prostředí ekologického zemědělství, byla výtečně živena bez jakýchkoliv pochybných přípravků.


Označení BIO produktů stanovené zákonem. Vlevo pro Českou republiku, vpravo pro Evropskou unii.

 

Nejste-li si v nákupním prostředí jistí, můžete vyzkoušet chov vlastních slepiček, kde budete mít zcela jasno, jak s ní bylo zacházeno a co za svůj život spořádala za potravu.


Datum zveřejnění: 02.05.2017




Novinky a akce zasíláme zdarma

Postup jak případně zrušit odběr novinek naleznete v každém zaslaném e-mailu.